28 april 2011

i'm glad to see you i had a funny dream and you were wearing funny shoes

Min kamera är full av bilder, men min sladd är hemma i Värmland och min dator är gammal och dum och har ingen minneskortläsare... Den här bloggen kommer alltså att se jättetråkig ut i några dagar framöver.
Men jag kan berätta om kvällen igår ändå. Först följde jag med Poffer och Jocke till ett korridorskök i Tybble där det bakades smörgåstårta. Det var el clásico på tvn så det skulle vi titta på. Fast i ärlighetens namn så tittade vi inte så mycket, vi mest pratade. Så kom Monika förbi och satt där ett tag med oss innan vi kom på att nu var det dags att gå vidare. Så vi gick och jag plockade lite blommor på vägen, för det har man med sig när någon fyller år. Det var nämligen Jakobs födelsedag så vi gick hem till honom och där bjöds det på rödvin och trevligt sällskap. Vi tog en avstickare hem till mig också och pysslade lite, jag och Monika. Vi har gjort bästa fixet inför Valborg, men vad det är får ingen veta, än.

Idag har jag mest huvudvärk och allt jag ska göra tar mer än dubbelt så lång tid som vanligt. Jag misstänker att jag är allergisk mot rödvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar