9 april 2011

lördag

Idag har jag hängt hemma hos Poffer hela långa dagen. Han bjöd på kaffe och kombinationen av det och förbaskat trevligt sällskap är ju faktiskt oslagbar när man är lite halvseg efter gårdagens äventyr. Vi drack kaffe, pratade om livet och annat och utforskade hans skivsamling (som är väldigt trevlig). Efter ett tag kom Håkan också. Poffer fixade köttbullar och pasta samt en sås som han var väldigt stolt över. Sen dök Poffers kompis Jäder upp också. Jag förklarade för Poffer att han varit lite som påskharen för mig, eftersom alla alltid pratar om honom men man aldrig ser honom och man därför inte säkert kan veta att han faktiskt finns. Men det gjorde han visade det sig så nu är det mysteriet löst. Han och Poffer lärde mig en massa dumma ord på teckenspråk så nu kan jag förolämpa vem som helst som är döv om jag skulle vilja (fast det vill jag ju inte såklart). Sen stack pojkarna ner på stan för att festa igen och jag valde att stanna hemma ikväll. Jag ska se på film och äta nötter i min ensamhet och det är inte hälften så sorgligt som det låter.


Just det ja! Jag såg vitsippor i skogen vid Tärnvägen också. Om det inte var vår innan så är det definitivt det nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar