1 april 2011

mystorsdag

Det blev en väldigt fin kväll det här! Jag, Rakan och Avin gick till ICA och köpte en himla massa mat och sen gick vi hem till mig och lagade världens godaste middag med barbeque-kyckling, klyftpotatis, tzatsiki och en jättemumsig sallad! När maten var uppäten och vi var belåtna och nästan lite för mätta så kom Jakob ner (han bor i korridoren över). Så tände vi vattenpipan och korkade upp äppelvinet och snackade skit ett tag innan vi drog hem till Rakan eftersom han har en större tv än mig och gnabbades om vilken film vi skulle se i nästan en timme. Några av Rakans kompisar kom över och det var väldigt trevligt, trots att ingen tyckte som mig när det gällde filmval. Tillslut bestämde alla utom jag att vi skulle se "Devil" så det gjorde vi och den var faktiskt nästan okej. Nu är klockan en aning för mycket för att jag ska vara vaken, men jag har inte föreläsning förrän vid ett imorgon så jag kan faktiskt sova nästan hur länge jag vill!

Rakan, Avin och maten. Fast maten syns inte så bra.

Rakan var så nöjd över maten att han sjöng "Jag kommer" med jämna mellanrum hela middagen.

(Och om någon undrar varför vi har maten i stekgrytan så kan jag berätta att det är för att baguetterna och såsen tog längre tid än det andra, så den låg där och höll sig varm.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar