12 april 2011

tisdag, liksom

Jag är som vanligt sämst på att ta bilder för att dokumentera mina dagar, men jag gjorde ett tappert försök idag. 
Dagen började med att jag försov mig, vilket säkerligen berodde på att jag och Monika satt uppe halva natten. Det kan bli så ibland... Jag vaknade alltså klockan kvart i tio och föreläsningen började kvart över. Om jag hade skyndat mig riktigt mycket så kanske jag hade hunnit, men föreläsningen handlade om Marx och honom kan jag ganska bra, så jag hoppade över första halvan och gick till skolan klockan elva istället. Då var det rast och vi satt ute i solen och hade det väldigt mysigt och jag tänkte ta kort för att visa hur mysigt det var. Givetvis glömde jag bort att jag ställt in kameran på svartvit, men det får gå ändå.



Sen hade var det dags för andra halvan av föreläsningen med vår nya föreläsare som säger "liksom" oftare än mig. Fem gånger fick han in ordet i en mening som mest, räknade jag och Lovisa till.
Jag fick sms från Monika som bjöd på lunch hemma hos sig mellan föreläsningarna så jag promenerade dit. Oskar var också där och det var himla trevligt. Spagetti och köttförssås åt vi! Mums! Duktig som jag är så får ni ingen bild på det, för det glömde jag att jag borde ha tagit en...

Sen gick jag tillbaka till universitetet för dagens andra föreläsning. Texten på tavlan utlovade att det skulle bli skoj. Aningen falsk varudeklaration kanske, men vi hade trevligt i alla fall. Vi skrattade åt lamor av någon oklar anledning och så dog vi av garv lite inombords varje gång föreläsaren sa "liksom" fler än en gång per mening. Med lite tur så lärde vi oss lite om Durkheim också.

Lama-gänget.

När powerpointen inte fungerade och föreläsaren var tvungen att springa iväg och försöka ordna det, så tittade vi på youtube-klipp på lamor. Det var faktiskt ganska kul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar