19 oktober 2010

i'm back!

Oj, vilken lång bloggpaus jag tog mig. Men det har hänt jättemycket: Fredag och Lördag var helt fullspäckade. Vaknade tidigt på fredag, runt 0600 och gick upp och pluggade. Sen var det tenta, lunch på stan och shopping av strumpbyxor (jag lovar, jag förbrukar minst två par i veckan). Efter det begav jag och Malin oss till ÖB och köpte en ofantlig mängd chips och popcorn. Det såg ut som biggest looser, fast tvärtom ungefär. Jag lovar: folk vände sig om efter oss där vi kom fullastade med godsaker! Lite fixande i Tybblelokalen senare var det bara att skynda sig hem och göra sig i ordning så gott det gick. Sen var det fest! Och oj vilken lyckade fest det blev! Det var lite segt i början, men efter ungefär en timme blev det fart på folk! Jag hade galet kul och det tror jag att alla som var där hade!


Partystämningen på väg upp!


Fina tjejer på fest. Frida, Carro, Lovisa och Malin.
Jag hade ingen bild som riktigt fångade party-stämningen, med dans på borden mm, så jag snodde den här från Carros Facebook och hoppas att hon förlåter mig... Förresten, hur nervös tror ni att jag blev på en skala när bordet som vi dansade på började knaka. Jag hade blivit både blåslagen av fallet OCH ersättningsskyldig (eftersom lokalen stod i mitt namn)om det hade rasat!
Senare på kvällen var planen att dra till Strömpis, men där var det så mycket folk att vakterna sa åt mig och de i klassen som anlände samtidigt som mig att gå hem. Det gjorde vi inte. Vi stack till Lilla Örebro istället och drack drinkar! 
Och Camilla gömde sig som vanligt när kameran kom fram.  
Kvällen avslutades i vanlig ordning, för mig, på PUBlicum.

Lördagen var mindre mysig. I alla fall lördagsmorgon. Jag, Malin och Olle (en eloge till oss!) städade Tybblelokalen som såg ut som någon slags blandning av Bagdad och en popcornfabrik. En mycket välförtjänt pizza med Malin senare var det dags att packa väskan och sedan satte jag mig på tåget till de värmländska skogarna.
Sedan dess har det inte hänt så mycket. Jag var med min lillebror på skolutflykt igår. Det var mysigt och svinkallt. Det är ungefär det som har hänt. 
Det är skönt. Jag behöver ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar