13 december 2010

örflôg igen...

Ibland undrar jag hur jag lyckas hamna i konstiga situationer... Igår hände det knäppaste på länge..

Jag har haft tokont i mitt högeröra i några dagar och var helt övertygad om att jag hade dragit på mig en till öroninflammation. Så jag åkte helt sonika till akuten, som jag är van vid att man brukar göra hemma i Arvika om man misstänker öroninflammation. Så var tydligen inte fallet i Örebro. Här måste man ringa till sjukvårdsupplysningen istället. Så det gjorde jag, och fick en tid på en jourmottagning klockan 19.30. Vid det här laget var jag asförbannad. Jag orkade knappt prata för att örat värkte så, jag hade åkt till akuten och väntat där i 25 minuter helt i onödan och skulle inte så träffa en läkare förrän sju timmar senare.

Anyway, jag begav mig till jourmottagningen 19.30 och fick träffa en läkare som konstaterade att jag inte alls hade en öroninflammation. De tog halsprov och blodprov, men hittade fortfarande ingenting som var fel på mig. Jag mådde ju piss trots det, så då bestämde de att de skulle sätta en odling så att jag skulle få reda på vad som är felet inom en tredagarsperiod. Jag hade aldrig tagit ett sådant prov förut men det innebar tydligen att man får en lång tops uppstucken i näsan och sen viftar sköterskan runt lite med den där inne och så är det klart! Men jag SVIMMANDE, jag. Med topsen långt uppe i näsan och allt. Tydligen var jag borta ganska många sekunder, och det rejält och när jag vaknade hade jag ingen aning om var jag var. Jätteknäppt.
Jag fick stanna kvar i en timme för observation och sedan skjutsade en sköterska hem mig. Nu ska jag dricka mycket vatten och knapra alvedon. Örat däremot, det gör fortfarande lika ont. Förhoppningsvis får jag ett svar på den där odlingen. Då kanske det faktiskt var värt svimning och allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar