29 december 2010

julleken

Jag bloggar lite dåligt just nu och skyller på att jag är hemma i skogen. Det brukar bli så då.

Jag tänkte i alla fall passa på att visa lite bilder från och berätta om en skojig lek som vi lekte hos mormor och morfar på juldagen. Den gick till så att alla hade med sig tre paket var vars innehåll var jättejättehemligt för alla andra. Vi la alla paketen i en hög mitt på bordet och det blev en ganska stor en för vi var 14 personer.
Sedan tog vi fram två tärningar som fick gå runt bordet. Varje gång någon slog ett par så fick den personen ta ett paket ur högen. När alla paketen var slut var de galet orättvist fördelade, Marie och Jenny hade säkert 6 stycken var medan Jon bara hade fått ett. Sådan är dock leken och det var ingen som sörjde. Då öppnade alla sina paket så att man fick se vad som fanns inuti och sedan fortsatte vi kasta tärningarna. Precis som innan fick man ta en sak när man fick par, men nu visste man ju vad det var man fick. Det blev med ens ännu roligare. Särskilt när alla fick för sig att de ville ha samma saker; ett doftljus, en ljusslinga och en massagegrej till huvudet.
När leken var slut hade jag fått en tjusig tomte, en pannlampa och några flytljus.

Min duktiga kusin Jon tog lite bilder. De är mycket finare än mina, så jag visar er dem, tänkte jag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar