23 december 2010

dan före dopparedan

Idag är det min absoluta favoritdag på hela året. Ingen dag är så mysig och full av förväntan som dagen före julafton.
Jag tänkte börja med att visa er hur fint det är där jag befinner mig just nu, hemma i Mangskog. Bilden tog jag igår, men det är strunt samma för det var lika fint idag, men då snöade det lite också.


En annan sak som är fin här är att man kan öppna kylskåpet och så är det proppfullt. Fast man måste nog vara student för att riktigt förstå det fantastiska med den här bilden.


Vi har världens sötaste grannar också, som kommer hit och äter lunch ibland.


Nästan alla mina julklappar är inslagna nu, i finaste pappret från Panduro. Jag knöt röda bomullsband om och lockade dem med locktång, då blir de väldigt tjusiga.


Martin julpyntade lite dåligt tyckte jag, så jag satte en tomteluva på Eddie. Otroligt skojigt, tyckte jag. Martin var inte riktigt lika road, men han lät den sitta kvar ändå...


När hela vårat hus var färdigpyntat, åkte vi till farmor och klädde hennes gran.


Sen klädde pappa ut sig till tomte och gav min överförtjusta farmor hennes julklappar.


När vi kom hem igen så lyssnade vi på Barbra Streisands julskiva, och klädde vår gran, som vi alltid gör på kvällen den 23e. Den skivan är kanske den bästa julskivan någonsin och det är strängt förbjudet att lyssna på den innan granen ska kläs.


Sen provsmakade vi skinkan som var alldeles nygriljerad och hembakat bröd. Det smakade jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar