31 december 2010

den finaste julklappen

Idag var Tess, Patrik, Marcus och Leo här och hälsade på mig. Hur mysigt som helst! Jag saknar alltid Tess och det är en jobbig känsla som jag på något konstigt sätt vant mig vid.. Därför var det så himla skönt att få träffa henne och hennes fina familj. Jag har ju inte sett dem sedan jag var i Nybro i början av november! Marcus, Tess lillebror, har jag inte sett på ännu fler evigheter!
Av Tess fick jag den allra bästa julklappen: en liten fotobok med bilder på oss och fin text. Jag grät en svätt. Det är inte klokt vilken fin kompis jag har!


"Denna kan dig minna om en svunnen tid,
2009 och sommaren innan jag blev gravid,
Det var du och jag överallt;
i en bil, på en strand, på Bryggan med lite för hög alkoholhalt,
kolhydratsfattig kost, powskbrev och fantomsnoppar,
låååånga telefonsamtal med många fyllda askkoppar.
I denna kan du bläddra när du saknar mig,
och känna närhet även om jag bor i Bombay!"


Leo och mamma Tess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar