30 september 2010

positiva dagen

Jag accepterade förfrågan till ett event på Facebook härom dagen: "positiva dagen". Den är idag. Det innebär att man enbart får skriva glada statusar. Så jag skriver all skit här istället.

Jag försov mig och missade halva tvättiden. Jag skyndade mig ner till tvättstugan för att hinna tvätta lite i alla fall och glömde nyckeln. Så där stod jag, i trapphuset och tog mig varken in i min korridor eller tvättstuga. Där stod jag i tio minuter, iklädd sovt-shirt och mysbyxor och med håret på ända, innan jag vågade ringa på hos en korridorsgranne som nyvaken kom och öppnade. Då hade halva huset gått förbi, på väg till universitetet.

Jag var precis nere och hämtade upp tvätten. ALLT var blött, fortfarande... Nu ska jag förvandla mitt lilla rum till en tvättstuga.
Positiva dagen? Jo de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar