13 september 2010

whoever said "less is more" had probably never had quite enough "more"

Lite bilder från veckan som gick. Helt galet. Som sagt, jag ha hunnit med lika många traditionella utgångar på en vecka som jag gjorde under hela sommaren. Med traditionell menar jag förfest, krogen, dansa, margarita. Typ. Jag räknar alltså bort festivaler.

I onsdags fyllde jag 21. Dessa fyra fina flickor kom hem till mig och firade det faktum att jag nu får dricka öl i USA. Vi åt fransk chokladtårta och skålade i champagne.

Sedan bar det vidare mot stan på pubrunda. Lovisa och jag hamnade i samma grupp och vinkade ajöss till resten av gänget och hej till Pegah som också var i vår grupp. Jag fick gratisdrinkar och på Harry's stämdes det upp i allsång på "Ja må hon leva" till min ära. Pubrundan avslutades på Ritz där jag tappade bort folk, letade efter folk, hittade dem och dansade. En helt enkelt fantastisk födelsedag.
(Fram emot slutet av kvällen kom det fram en kille till mig, ryckte åt sig min nollebricka och åt upp halva. Två stora bett och sedan ett frenetiskt tuggande. Jag har ingen aning om varför. Sen bara vände han sig om och gick. Bilden ovan kan således vara den allra sista som någonsin togs på min nollebricka medan den fotfarande var hel och fin. Och så syns den inte ens...)

På fredag var det dags för nästa fest. Jag råkade hamna på förfest med fel nollegrupp, men var lika välkommen för det. Jag hade med mig chips. Vem vet, det kanske var därför?

Frida och Saga, två mycket söta tjejer. Jag och Frida kvävde hysteriska fnitterattacker mest hela kvällen. Vid ett tillfälle fick vi gå ut på balkongen och fnittra av oss lite. Vi har nog ganska knasig humor vi två. Men väldigt kul ihop! Och det finns vissa saker som man bara måste skratta åt.

Efter förfesten drog vi till Kåren där vi dansade och diskuterade politik. Strax före två stack vi till Publicum , käkade korv och snackade med overallare. Jag passade på att smita in hemma hos mig och byta skor och hämta det lilla som var kvar av min födelsedagstårta. Den åt vi sedan upp på väg till efterfesten. Efter den efterfesten hamnade jag och Malin på ytterligare en efterfest och vi kom inte hem till mig förrän vid femtiden. Malin slaggade på mitt golv och på morgonen när hon åkt kröp jag själv ner på madrassen och sov en stund till. När jag vaknade var det bara att börja göra sig iordning för ytterligare en fest.

Malin, Jag, Angelica , Rebecka och Sofia på lördagens förfest. Den här gången var det Malin som hade med sig chips.

Anna drack vinfestis och satt på VIP-platsen vid fönstret.


Sen blev det fest i en korridor. Jag posade i vanlig ordning. Här med söta Sofia. (Och knäpp frisyr)

På väg till Conventum och It's SÅ blev jag och Frida akutsugna på....glass!?


Jag blev typ frälst. Miss Li var helt otroligt bra...

...och Anna och mej stod allra, allra längst fram!

Teddybears var också jättebra. Världens himla drag. Vi dansade oss sjösvettiga. Sen delade jag och Anna på en taxi hem. Jag tackade nej till en efterfest. Gick och la mig och vaknade inte förrän kvart över tolv dagen därpå. The rest is history.
Det var väl det. Ett långt inlägg blev det och en lång vecka har det varit. Men oj, vad kul jag har haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar