14 september 2010

blogawards

Jag har fått en blog award av världens bästa Elin. I priset ingår att jag ska berätta 7 sanningar om mig själv som ni kanske inte visste. Here we go:
1. Första gången jag såg "Shakespeare i love" grät jag i 20 minuter efteråt. Jag gråter nästan alltid till film, det spelar ingen större roll vilken det är, men 20 minuter är mitt rekord. Jag var kanske 15 år.
2. Jag har sammanlagt 31,9 timmar Bob Dylan på min dator.
3. Tre gånger i mitt liv har jag impulsivflyttat; till Irland, Norge och Örebro. Ingen av de flyttarna var planerad mer än en månad i förväg.
4. Jag har inte övningskört på två år och tror fortfarande på fullaste allvar att jag snart ska ta mitt körkort.
5. Mitt rum hemma i Värmland är aldrig städat. Där ligger det kläder överallt och dammråttor i hörnen. Mitt Örebro-hemma ser däremot oftast ut som man kan tänka sig att det gör hos städtanten Evelyn i "Äntligen Hemma". I alla fall så länge man inte öppnar garderoberna.
6. Jag jobbar bäst under extrem tidspress och brukar skjuta upp saker med flit. Det är för övrigt precis vad jag sysslar med just nu. Jag BORDE skriva mer på hemtentan innan jag somnar.
7. När jag ska plugga sitter jag helst inte vid ett bord, utan slänger alla kuddar jag äger på golvet och bygger upp en arbetsplats á la på Jesu tid. Mer oergonomiskt än så blir det nog inte.

Jag ge härmed awards till: Dani, Liz, Sofi och Vicky.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar