2 oktober 2010

finsittningen

Igår hade jag min sista dag som nolla och det var finsittning. Det innebär ju att man ska vara lite finare än vanligt, så jag fixade en frisyr som bestod av mer spray än hår och satte på mig en liten svart sak som jag köpte på second hand en gång för länge sedan. Eftersom jag är en obotlig tidsoptimist (med ett hår som det tar 1,5 timme att locka!) så hann jag knappt klart med sminket innan det var dags att dra och sprang runt som en galning och fixade det sista när Frida, Malin och Jenny kom hit och hämtade mig. Jag dissade min nollegrupp och gick på förfest med deras istället och sedan gick vi till själva sittningen. Trevlig tillställning. God mat, gott vin och framför allt gott sällskap! Det gick en lång maska i mina svindyra strumpbyxor men vad gjorde väl det? Jag hade fantastiskt roligt!
Sedan skakades det rumpa på kåren hela natten.

Vicki, Caroline, Jenny, Malin och jag på förfest.



Idag har det varit en slö dag och jag har varit tröttröttrött. Jag mötte upp Sara från engelska-klassen på stan för ett väldigt nödvändigt besök på Burger King när jag vaknat till framåt tretiden. Mysigt som sjutton!
Framemot kvällskvisten gick jag en sväng till Bärseback där Mattias och en massa andra galna overallare var i full gång med att ta något knasigt märke. 20 öl skulle de dricka på 12 timmar för att få det. Min funktion i det hela skulle vara att heja på, men jag sög på det och gick hem ganska fort. Nu ska jag se klart Breakfast at Tiffany's för andra gången den här helgen och sen ska jag sova. Imorgon ska det pluggas som aldrig förr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar