14 november 2010

söndag

Jag sov över tolv timmar i natt och vaknade klockan 11.40. Sick! När hände det senast? När jag var 14? Dagen har i princip bestått av en fika på stan med fina Carro. Kvällen ska spenderas med instuderingsfrågor. Jag har tenta på fredag. Det börjar bli dags att plugga. Den här kursen kan vara det tråkigaste jag läst, någonsin. Vetenskapsteori. Ad hoc-hypoteser. Paradigm. Orsaksförklaringar. Det kan nog inte bli så mycket värre.

Idag är det fars dag. Eftersom jag och pappa firade den i torsdags höll jag på att glömma bort att ringa och gratta idag. För mig var det fars dag i torsdags, men jag hoppas att pappa har en fantastiskt fin dag idag när resten av familjen firar honom! Det är han så värd. Han är nämligen världens bästa pappa.

Igår hade jag en ovanlig lördagskväll. Jag satt hemma i min ensamhet, drack juice och tittade på stand-up på datorn. Och konstigt nog så var det exakt det jag ville göra.

Mona Sahlin ska avgå också. Svensk medias genom tiderna största smutskastningskampanj lyckades. Det tycker jag är sorgligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar