4 november 2010

if i find a common cure for this, i will also find that i am immune

Jag vaknade pigg och glad innan klockan ringde imorse. Ja, jag hade faktiskt ett leende på läpparna när jag vaknade. Drömmen jag hade i natt var så fin. Det blev en sådan där härlig morgon när man har jättegott om tid och kan ta det hur lugnt som helst och äta frukost i en timme, med levande ljus och P3 på låg volym.

Tyvärr följdes morgonen av en inte alls lika mysig dag. Vi hade föreläsningar hela långa dagen med en föreläsare som pratar på som en sportkommentator och lägger upp hela A4-sidor med text på overheaden (ingen powerpoint här inte) som hon förväntar sig att vi ska kunna skriva av på bara några minuter. Detta samtidigt som vi ska hinna med att lära oss något!! Dessutom är det så mycket annat jag tänker på just nu, att hypotesprövning liksom inte får plats i mitt huvud...
När det började skymma var föreläsningarna slut och allt blev bra igen. Jag och Malin åkte in en sväng till stan och handlade presenter till våra bebisar. Nu kom jag hem och är i princip redo att gå och lägga mig. Klockan är bara strax efter 18, men jag är så otroligt trött!
Jag har dukat upp med te och macka på min lilla pall bredvid sängen och tänker ge den här dagen ett slut som är lika bra som början. Temuggen är ny och jättestor. Jag köpte två sådana igår. De påminner lite grann om några andra temuggar, någon annanstans och det gör mig alldeles varm inuti. Teet smakar ännu bättre då.

2 kommentarer: