9 november 2010

jordgubbsvin, drakbebis, barnvagnspromenader och en jäkla massa girltalk

Jag skulle kunna skriva en hel roman om hur bra jag haft det i Nybro. Men jag visar med lite bilder istället. Lättare så.
Tess skulle dricka vin för första gången på över ett år. Förväntningarna var skyhöga!
Sen blandade Patrik drinkar till oss också. Då blev vi ännu gladare! Ja, Tess var också jättejätteglad, fast det syns inte så bra på bilden...
Ett och ett halvt vinglas senare kläckte min älskade vän kommentarer som :"Allt oviktigt känns meningsfullt. Det är underbart".
Morgonmysande drakbebis med mamma!
Fina familjen och jag gick på promenad i Nybro som visade sig vara världens sötaste lilla stan med små trähus och kullerstensgator. 
Tess målade av mig och jag blev snyggare än i verkligheten.
Sötaste bäbisen i världen?
Vi gick på promenad en kväll. Jag lånade Tess' jacka och reflexväst och blev ganska lik en svensk flagga.
Innan jag åkte hem idag gick vi en promenad genom ett mycket regnigt Kalmar. Paraplyet till vänster är Thereses. Det till höger är det som hon lånade ut till mig. Hon påstod att de var köpta på samma ställe. Jag tror att hon ljög. Jag kanske inte är något vidare på att köra barnvagn, men hålla ett paraply kan jag faktiskt lika bra som henne!
Jag och min gudson<3
När en sådan här godbit vinkar av en vid tåget, är det inte konstigt om man inte vill åka hem.
När kortet togs sjöng jag och Tess "Midnatt råder" för Leo. Så här gott skrattar han varje gång man kommer till refrängen (tipptapp tippetippe tipptapp, ni vet). Därför är den perfekt att sjunga när man tar kort. Dessutom måste man ju ta tillvara på tillfällen när det är okej att sjunga julsånger halvfalskt på en tågstation!


Visst syns det väl att jag har haft det helt fantastiskt!? Jag behöver inte skriva så mycket mer, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar