28 november 2010

let it snow

Jag är hemma i skogen hos familjen. Det toksnöar ute. Vi har adventsstökat hela helgen. I morse tände vi första ljuset i adventsljusstaken. Det är helt galet mysigt. Jag tror inte att jag kunde ha valt en bättre helg att åka hem.

I år var det jag som gjorde pepparkaksdegen. Det gick helt okej. Den blev fullt användbar och väldigt god och jag blev helt chockad. 
Det där med att baka är ju egentligen inte riktigt min grej. 


Gitarr-pepparkakor,såklart! De är viktigare och mer traditionella än grisar och bockar hemma hos oss.

Jag och lillebror bakar för fullt!

Vårt kök är aldrig så mysigt och hemtrevligt som vid advent och jul! Eller, det gäller nog hela huset egentligen.


Idag åkte jag och mamma hem till mormor och morfar efter att vi varit i kyrkan och firat första advent och drack kyrkkaffe där istället för i sockenstugan. Där var det också så där adventigt och mysigt så att man blir alldeles varm inuti.
Mormor hade för övrigt på sig en päls, pälsmössa och en cardigan med puffärm, dagen till ära. Hon är mycket trendigare än mig, min mormor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar