18 maj 2011

onsdag

Idag hade vi en föreläsning som inte handlade om föreläsarens familj, grannar, vänner eller kändis-bekanta. Den var dessutom strukturerad med overhead så att man förstod vad som var viktigast. När jag gick därifrån så kändes det faktiskt som att jag lärt mig massor, för första gången på länge. Vi hade nämligen en annan föreläsare idag än Hajk. Den här föreläsaren tyckte att det var viktigare och vettigare att lära oss om Bourdieu ( <3 ) än att hålla någon slags konstig enmansteater och berätta om sitt liv. Vilken härlig omväxling!

Jag är så glad!

Nu ska jag fortsätta mitt tentapluggande och försöka komma på vad postmodernisering egentligen innebär. Sen ska jag belöna mig själv med en välförtjänt paus och lite fotboll för Corax-laget spelar match och det kan man ju inte missa igen! Förra veckan missade jag matchen men gick på lagfesten efter, idag blir det nog tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar