30 maj 2010

min surrealistiska flytt

Flytten igår blev minst sagt intressant. Tydligen har jag varit världens genom tiderna jobbigaste hyresgäst och har en hemsk, överlägsen attityd... I fredagskväll när jag satt hemma hos Andrea och hade myskväll, ringde kvinnan jag hyrt ett rum av de senaste fyra månaderna upp mig och gav mig en praktutskällning. Orsak; jag hade gått in i hennes rum när jag flyttstädade för att hämta skurhinken som stått där i fem dagar. Jag kan förstå att hon blev arg, särskilt eftersom hinken tydligen inte ingick i hyran av rummet utan bara fick lånas på nåder. Dessutom var det ju en fruuuktansväääärt identitetskränkande handling. Hon uppfattade även mitt inköp av en ny diskborste för två veckor sedan som ett hån mot henne. Att jag köpte en egen diskborste kom sig av att hon var otroligt upprörd över hur vår gemensamma inte varit helt ren en dag när hon kom hem.
Natalie och Andrea muntrade upp mig med spontanutgång på Kåren och sen sov vi över hos Andrea allihop. Underbara människor de två! Jag kunde inte ha avslutat den här terminen på ett bättre sätt! På lördagsmorgon mötte jag upp mitt livgarde (i form av pappa) för att tömma rummet. Blotta närvaron av skräckinjagande lilla mig och min far var tydligen så otäck att hyresvärden var tvungen att kalla på förstärkning eftersom vi fick henne att känna sig "otrygg i sitt eget hem" vilket hon förklarade för oss så högljutt att jag var rädd att grannen skulle larma om lägenhetsbråk. Förstärkning kom, i form av en liten skäggig farbror som mest såg ut att besväras av hela situationen. Jag och pappa höll oss dock lugna, ingen kom tills skada och vi lämnade den lilla tvåan på Väster för att aldrig någonsin komma tillbaka.




Bilder från världsbästaste fredagen med finaste Natalie och Andrea!

3 kommentarer:

  1. Förstår fortfarande inte varför människan erbjudit sig att ta mot en inneboende. Helt labil.

    SvaraRadera
  2. det är något allvarligt fel på den där människan. om hon inte klarar av andra människor som, ve och fasa, kan låna hennes moppdjävul ska hon inte ha någon inneboende...
    saknar dig redan <3.
    //natalie

    SvaraRadera
  3. Men gud vilken konstig människa. Skulle aldrig ha kunnat bo hos en sån! Hoppas du kommer tillbaka i höst (: Kram!

    SvaraRadera