15 mars 2011

fin-måndag

En sak som är galet bra med att vara student är att man kan bolla lite med veckodagarna som man känner för. Lördagar kan bli de värsta arbetsdagarna om man är på det humöret och måndagar kan bli de bästa dagarna. Igår var det en sådan där bra måndag. Efter min föreläsning kom Serafina hem till mig och vi drack kaffe och åt upp lite sockerkaka som jag hade. Så kom vi på att det var fint väder ute och att man inte kunde slösa bort en sådan dag på att sitta inne så vi tog en promenad till stan.
Det luktade vår ute och vi var så glada för det att vi i princip skuttade och hoppade hela vägen till stan. När vi hoppade förbi Behrn Arena fick vi syn på blommor på marken och då blev vi ännu gladare.

Tittar man riktigt noga på den här bilden så ser man blommorna!

När vi kom fram till stan var vi ganska så jättehungriga och sugna på lite vardagslyx, så vi gick till EastWest och åt sushi. Det är nämligen ganska dyrt att äta där när man är student som vi, men ibland måste man ju. Det var ungefär den godaste sushi som jag någonsin ätit med en massa spännande bitar som var alldeles nya för mig. Dessutom var det musslor i misosoppan och det gjorde ju inte saken sämre precis!


Vi satt kvar på EastWest i över två timmar och sedan skulle vi promenera igen och tog en väg som ingen av oss prövat förut. Tillslut hittade vi iallafall dit vi skulle, nämligen hem till Patrik på Tärnvägen och säga hej. Vi stannade där en stund och såg på "Nu blåser vi Sverige" och sedan gick vi hem och jag insåg att klockan hade hunnit bli över elva utan att jag gjort ett enda dugg av det jag egentligen skulle ha gjort under dagen. Men vad gjorde väl det när jag hade haft det så fint!? Man kan ju alltid låtsas att det var en lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar