27 oktober 2010

jag köpte vingar för pengarna

Idag skulle jag bara gå till skolan några timmar och plugga med Viktoria, Jenny, Bea och Julianna. Sen skulle jag hem och göra ingenting. Så blev det inte. Vi pluggade i flera timmar, men blev inte så mycket smartare ändå. Sen satte vi oss på bussen och åkte in till stan och letade outfits för den kommande helgen. Jag köpte, till sist, något jag kommer kunna använda på Halloween. Dessutom hittade jag en liten klänning som var soo not Louise-style, men perfekt för ändamålet, på rea.
Jag stannade kvar i stan när resten av tjejerna drog hem och mötte upp Vian. Vi skulle kopiera några papper men hamnade på grekisk restaurang där vi åt kyckling och pratade om vinterjackor, tågresor och livet i allmänhet. Fin tjej, det där!

En massa folk från klassen hade samlats på Rockbar, så jag drog dit en sväng. Jag hann med att dricka en cola light och diskutera allt från fickpluntor till älgsex innan jag konstaterade att jag fortfarande inte är helt återställd efter öroninflammationen och behöver vila upp mig för att klara av helgen. Så jag tog helt sonika bussen hem, la mig i sängen och tittade på Grey's anatomy. Inte helt fel det heller.

(Jag köpte en parfym som jag verkligen behövde också. Nu doftar jag som Andrea!)

1 kommentar: