5 oktober 2010

som ett åskmoln ungefär

Jag är lite arg idag. Anledningen är att jag adressändrar. Man kan tydligen inte välja bort eftersändning. När jag ska kryssa för vad jag tycker ska hända med posten som skickas till min gamla adress finns det bara två alternativ;
1. Eftersändning i 12 månader och som kostar 195 kronor.
2. Posten skickas tillbaka till avsändaren.
Jag har ingen lust att betala 195 kronor för att få posten hit. 98% av allt som skickas till mig är reklam från HM och Lindex som jag klarar mig utan. Resten kan mamma och pappa skicka hit till en mycket billigare peng. Det borde finnas ytterligare ett alternativ: "skicka den till min gamla adress så sköter vi eftersändningen själva". Jag är ganska säker på att det alternativet hade fungerat för de flesta som flyttar hemifrån. Min situation är ju långt ifrån unik.
Nej, nog klagat för idag! Mina problem är ju trots allt förbannat små.

Men vet ni? Situationen är egentligen ironisk. Jag har inte bott hemma någon längre period på över två år och innan dess bodde jag faktiskt mer eller mindre hemifrån i ett år också. Och det är först NU jag adressändrar...

1 kommentar:

  1. Skicka en blankett till Skatteverket direkt, det är gratis, och ni sköter eftersändningen själva :)

    SvaraRadera