15 april 2010

qu'ils mangent de la brioche!

Idag tog jag mig i kragen och såg äntligen filmen som påverkade halva min gymnasietid. När den visades på kulturhistorian låg jag hemma och var sjuk. Några dagar senare ringer Susanna och berättar att klassen sytt en klänning á la Marie Antoinette till mig av hönsnät och skolans gamla gardiner! Glatt iklädde jag mig gammelmormors korsett och rollen som fransk drottning på expo"showen". Det blev en händelsrik dag då jag bland annat fick uppleva hur det känns att nästan svimma av en för hårt snörd korsett (utan luktsalt att tillgå). Jag blev Ku3s Antoinette på såväl skolkort som (dåvarande) bloggadress. Men först nu, ungefär tre år senare, har jag sett källan till allt; Sofia Coppolas underbara film!!

Jag, Kirsten Dunst och orginalet, Lika som tre bär, eller hur? ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar