15 september 2011

mitt-på-dagen-vin, hejdå och en massa lakan

Igår var det en konstig dag. Den var så otroligt bra och sorglig på samma gång. Min älskade fruga och jag sa hejdå för att inte ses igen på 10 månader. Vi gick till Jensens och åt biff precis som första gången vi åt romantisk middag tillsammans!


Det var ju en väldigt speciell dag, så vi struntade i att klockan bara var halv tolv och beställde in vin till maten. Så fick Viktoria en avskedspresent från mig, ett kinesiskt ficklexikon där jag ringat in viktiga ord såsom fru, vänskap, e-mail,vykort , lycka och kärlek. Och fest såklart!


Efter maten fixade vi lite med packning och annat praktiskt inför hennes resa, sedan drack vi cola i solen vid slottet och så följde jag med henne när hon tog den sista vaccinationssprutan.
Sedan kramades vi i en evighet och jag grät lite och var så glad för hennes skull för att hon ska ut på äventyr men ändå ledsen för Örebro kommer bli väldans tomt nu i 10 månader.

Så åkte jag hem till mitt och dog lite innan jag taggade till igen och surrade på mig ett lakan och begav mig hem till Monika för toga-fest.

Jag, Monika och våra lakan!

Vi dödade plastblomman som jag brukar ha i mitt badrum och gjorde tjusiga hårprydnader. Så här såg jag ut.

Björn slog vad om att hans hår inte gick att få rakt, fast det motbevisade Monika ganska fort.
Sen fick han och Jakob lagerkransar gjorda av min toablomma.

En bra sak med att ha toga på sig är att man kan filosof-posa. Här gör Jakob det.

Så kom det mer folk. Poffer hade gul toga, som Buddha!

Vackra Vicky!

Så kom Carro förbi en sväng också. Hon hade ingen toga, men världens finaste försenade födelsedagspresent till mig!

Peppad Louise



Sedan hoppade vi in i en taxi och åkte ner till stan och Strömpis där det var ännu fler toga-folk.
Fast de bilderna finns på min telefon så de lägger jag upp imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar