18 september 2011

du går nedtryckt i två alldeles för grova skor, det börjar visst bli höst men den är aldrig riktigt lika grym och svartvit som man tror

Spontanitet är det absolut bästa jag vet! Så här såg gårdagen ut:

Först hängde jag, Tanzila och hennes lillasyster hemma hos Monika och drack kaffe nästan hela dagen. Sedan blev det kväll och jag och Monika tänkte att det trots allt var lördag och det vore trevligt att dra till stan och dricka ett par öl på någon pub. Fast jag är sämst på att göra mig iordning fort, så Monika kom hit hem till mig först. Givetvis tog hon med sig vinboxen. Jag hade 24-timmars-regel-öl i min kyl (inte din Tanzila, den är orörd, jag lovar!).


Vi lyssnade på peppig musik och jag fönade mitt hår i hundra år. Sedan dök det upp två tjejer utanför mitt fönster som letade efter en ring som de tappat. Vi hjälpte dem att leta lite och så bjöd de upp oss till sin fest två trappor upp. Givetvis gick vi dit! Det visade sig vara ett toktrevligt gäng som hängde där uppe!
Tänk vilken tur att de tappade ringen utanför just mitt fönster!

 

Klockan blev halv elva och de skulle in mot stan och Frimis så vi tog bussen.
Jag och Monika var dock inte så pepp på dans så vi drog till Bells istället.


Vi drack billig öl ur plastglas och åt chilinötter. Fast ingen av oss är särskilt förtjust i själva chilin, så vi skalade dem först. Vi pratade en massa hemligheter och lämnade inte stället förrän vi blivit tillsagda både en och två gånger att nu stängde de faktiskt.
 


Och så var det med den lördagskvällen! Tänk så bra det kan bli!

1 kommentar: