9 juni 2011

mitt hus

Här bor jag i sommar, i en liten timrad stuga i trädgården hemma hos mamma och pappa.


Här, i bäddsoffan, sitter jag just nu. Vi kanske ska byta ut den mot en säng så småningom. För även om det är väldans fint så är det ju ganska opraktiskt att behöva bädda upp och ner en hel soffa varje morgon och kväll.


Här finns fina saker. Som en gammal gitarr, inramade seglartidningar från 1935 och en tavla med Jesus på som jag ärvde efter min mormors mor eftersom det var min favorittavla i hela världen när jag var liten. På golvet står en korg med Kalle Anka-tidningar från när jag och Martin var små, att läsa om man inte kan sova.


Min brudkista som lite av mina flytta-hemifrån-saker fortfarande ligger kvar i.

 50-tals byrån fick jag i present häromdagen och den ska med mig till Örebro i höst. Spetsgardinerna sydde jag när jag var 14. Jag är inget vidare på att sy och det syns om man tittar noga, men det behöver man ju inte göra.

Så var det med det sommarboendet. Nu ska jag fira lillebrors student hela långa dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar