24 mars 2010

vad i hela friden är podfartilo???

"Ey!" "Kackadi!" blev helt plötsligt ett väldigt intelligent samtal.

Eftersom jag är nyfiken av naturen och dessutom missbrukare av Google Translate, var jag ju bara tvungen att ta reda på vad mina estniska väninnor från Fröya diskuterade på Facebook. Konversationen var tydligen på ryska...
"Jag tittar på dig med kärlek och podfartilo" skrev den ena tjejen. Varpå den andra svarade: "och säg inte". Endera har jag missbedömt mitt eget eller tjejernas intellekt , eller så är Google Translate sämre än jag trodde. Mycket sämre.

(Om någon har den minsta aning om vad podfartilo är för något, var vänlig och lämna en kommentar. Tack.)

Uttalsfunktionen på Google Translate uttalar dessutom dagens skämt och felsägning (Andrea vet vad jag menar) som gock [
gʌk], vilket jag skrattade åt i tio minuter idag. Jag kanske har missbedömt mitt eget intellekt, trots allt...

Slutligen vill jag bara be om ursäkt för att det här inlägget är fullt av internskämt. Borde slänga in ett om degestives med nutella när jag ändå håller på, men jag orkar inte... Ska sova nu, med chick-flick-flinet på läpparna efter 129 minuter "He's just not that into you".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar