9 november 2009

ljuset i slutet av världens djupaste tunnel

Måndagkväll på Fröya... Efter ytterligare en dag i fiskfabriken var ambitionensnivån inte alltför hög hos mig och min flatmate. Med gemensam ansträngning har vi uträttat två saker av värde idag;

nr1. Vi diskade upp det sista av förra veckans(!) disk.

nr2. Vi sa upp oss från jobbet på hotellet.


Nu har han slocknat i vår 2 sits soffa (det ser så där lagom bekvämt ut) och jag har slagit ihjäl alldeles för många timmar på facebook.

Visst ja! jag köpte ny mobil också! Den kommer nog hem ungefär samtidigt som mig! Touch screenen dog på den förra igår morse. Planeringsmänniska som jag är så hade jag ju dessutom sparat varenda nummer på just telefonen istället för kortet! Saker har en förmåga att gå sönder på den här ön; mobilen, kameran, headsetet till datorn...


På fredag säger vi upp oss och sen ska jag hem till Mangskog och, eh, sova eller nåt. Arbetslösheten, here I come! Pengarna jag tjänat här ska jag lägga på att dra ut visdomständerna som kikar fram i överkäken. Roligare utgift får man leta efter!


Nu ska jag ta tjuren vid hornen och tvätta fisk och hotellkläder från förra veckans jobb. Allt ligger just nu i en hög i hallen, precis innanför dörren och stinker en blandning av lax, öl och bacardi ruzz... Illa...

Sen ska jag sova, lax tröttar ut mej!

1 kommentar:

  1. Hej min älskling! Grattis till bloggen!! Va roligt!! Det här kommer att passa dej som är så himla duktig på att uttrycka dej!! Jag har gått med som bloggintresserad eller vad det nu hette! Mest för att kommentera dina inlägg. Konstigt att man måste ha ett google-konto för det??? Det måste man inte på Emmas och Johannas.... Nåväl, arbetslös??? DU??? Neej du min vän! Här hemma finns au-pair jobb hela advent för din del + måleriet på Granliden! Puss och kram och lycka till med bloggen! Mamma:)

    SvaraRadera