13 november 2009

bye bye buklist!

Fredag den trettonde... Att jag, som är så vidskeplig skulle säga upp mig just den dagen av alla dagar!! Men det gick bra, vi slapp uppsägningstid och vi slapp skäll. Stackars Johannes däremot, var den enda av oss 5 svenskar som slutade idag som fick bada i ett iskar, en fin tradition de har på SalMar när svenskar och norskar säger upp sig.
Anyway, fiskrensar-Louise is no more! Ikväll firar jag och Valle det faktum att vi numera är arbetslösa med pizza och tårta, imorgon blir det fest! Måndag styr vi kosan mot de värmländska skogarna!
Lite oväntat har jag dock en lite sorgsen känsla någonstans långt inne i magen. Det är ju så mycket människor som man kommer sakna här uppe; härliga, trevliga, sköna folk som man precis lärt känna... Men en sak är säker; SalMar kommer jag inte att sakna. Förutom varannan tisdag då, när lönen skulle ha kommit...

Gårdagen var jättemysig! Först fika och badhuset med Renate, Stine-Mari, Björn och Monique och sen följde jag och Valle med Björn och Monique till deras sjukt mysiga lilla husvagn och drack lite te och käkade kakor. Efter att ha hälsat på hemma hos dem blir man sugen på att själv flytta till husvagn. Hjälp vad mysigt och hemtrevligt man kan få det i en sån! Dessutom är jag lite av ett fan av deras spontana, fira livsstil... Oj, vad jag kommer sakna dem!

Imorgon blir det fest för mig för första gången på läääänge här på Fröya. Vi har ju jobbat nästan varje helg på hotellet, så jag och Valle har uppfunnit ett nytt koncept; efterfesta! Det innebär alltså att man skippar förfest, själva festen och annat onödigt och dyker upp på partyt vid halv fyra tiden på morgonen och sitter och sippar öl i några timmar tillsammans med dem som fortfarande står upp. Det har fungerat utmärkt för oss faktiskt och jag kan varmt rekomendera det! Ett soft, lungt, trevligt och först och främst ekonomiskt sätt att festa.
Men imorgon kör vi hela paketet. Förfest, efterfest och så förhoppningsvis en brakfest i mitten! Ett besök på hotellet ska också hinnas med. Vi måate ju inspektera om Monique och Björn axlat våra gamla jobb med stil, sen ska jag ju självklart ta tempen på hotellet som uteställe, inte bara som arbetsplats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar