29 augusti 2011

how clean is your house?

Det har flyttat in folk i korridoren som har samma syn på städning som jag. Vi har fejat hela dagen och nu bor jag garanterat i Studentgatans renaste korridor! Igår åt vi middag tillsammans nästan allihop. Lite vänner till några i korridoren kikade förbi också och dumplings är kanske min nya favoriträtt. Hösten i den här korridoren kommer att bli bra, det känner jag på mig!
Gjorde min första skoldag idag också, i nya byxor och med nytt kollegieblock såklart, precis som alla andra år. Kulturgeografikursen har något slags nytt, konstigt upplägg som innebär att jag det närmaste halvåret knappt kommer ha föreläsningar och inte en endaste salstenta, bara seminarier och hemtentor. Jag är lite orolig, för är det något som jag är bra på så är det nämligen salstentor. Å andra sidan är det här min tredje a-kurs så det ska bli ganska skoj (och förmodligen jättenödvändigt) med en utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar