30 augusti 2011

en helt vanlig måndagskväll

Igår kväll kikade jag förbi hemma hos Morgan och Jocke där grabbarna spelade poker och drack öl. Jag drack en öl, jättejättelångsamt så att den räckte i en och en halv timme och så förbannade jag mig själv lite för att jag tappat ungefär alla pokerkunskaper jag haft. Jag var faktiskt en hyfsad pokerspelare en gång i tiden. När jag sedan kom hem stod Björn, Monika och Tanzila utanför min port och rökte och där blev jag ståendes och så pratade vi om spindlar, reptiler, harkrankar och annat som är läskigt och jag berättade stolt att jag aldrig någonsin sett en silverfisk hemma hos mig. Jag kramade alla godnatt, gick in och borstade tänderna och det kröp en silverfisk över badrumsgolvet.
Tji fick jag, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar