29 augusti 2010

i'm back

Jag är tillbaka i mitt älskade Örebro! Imorgon smäller det! Första skoldagen och jag har köpt 10 stiftpennor och ett turkost block, bara för att det hör till.
Jag bor hos Natalie just nu, i hennes garderob som egentligen inte alls är någon garderob utan ett helt vanligt sovrum med ovanligt mycket kläder i. Det är en fantastiskt bra tillfällig bostad! På onsdag får jag mitt korridorsrum. Det ligger nära Publicum. Det är allt jag vet och det är lite för lite. Jag har med mig en sovsäck och ett smalt, uppblåsbart liggunderlag att sova på de första nätterna. Vicky liknade det vid en skogsutflykt. Jag tror att hon hade ganska så rätt. Jag har med mig ett litet värmeljus som jag tänker tända till lägerbål på kvällarna. Jag tror det kommer bli mysigt. På lördag kommer flyttlasset. Då ska det bli ordning på torpet. Nästan i alla fall. Jag har köpt rosa pallar och ska måla mina stolar knallröda. Det känns härligt rebelliskt. För så får man ju inte göra...
Jag och Natalie var en sväng på stan idag, träffade Anna och käkade sallad på Java. Jag visste inte vilken dialekt jag skulle välja och hamnade någonstans mittemellan. Det har varit en fin dag. Nu ska jag krypa ner i sängen tillsammans med en mycket speciell köpman i Venedig. Jag är inne i en av mina Shakespeare-perioder igen och efter att ha läst min långa litteraturlista har jag en känsla av att ikväll är min sista chans att läsa någon skönlitterärt innan jul. Så det gäller att passa på!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar