27 augusti 2010

gömda i snö...

Jag packar. Massor. Vem kunde ana att jag hade så många saker som vill med till Örebro?

Man hittar knasiga, oväntade saker när man går igenom sina ägodelar på det här sättet. Ett litet exempel på detta:
När jag var 11 år tappade jag bort de 20 dollar som mormors syster i USA hade skickat till mig på min födelsedag. År 2000 var 20 dollar väldigt mycket pengar. Kurserna såg i och för sig helt annorlunda ut men först och främst var jag 11, så summan motsvarade min månadspeng. Jag letade överallt, men jag hittade dem ingenstans. Jag var förkrossad.
Idag hittade jag dem. De låg prydligt hopvikta i en liten ask längst mer i min brudkista.
Sen hittade jag en bunt gamla födelsedagskort. I ett kuvert med poststämpel i New Jersey låg ytterligare 20 dollar!! Om de blivit använda när jag fick dem hade de spenderats på fina ritblock, glitterpennor, ljusslingor, pärldraperier och annat som jag gillade när jag var liten. Det är andra tider nu. De kommer med största sannolikhet att omvandlas till nudlar, hyra eller kurslitteratur.

Jag hittade en lapp också. En liten biljett till svunna tider. Till en engelskalektion den 8e september 2006 närmare bestämt. Världens bästa och finaste Tess ligger bakom, så klart!


Eftersom jag inte har någon scanner och kvalitén på bilden är sämst så ger jag er ett litet förtydligande av det där i mitten. Jag blir stolt som en tupp när jag läser det. Så, bara för att skryta lite:
"Louise är snäll, bimbo, söt, pratar bimbo-engelska, är trevlig, utåtriktad, glad, har vit afro-rumpa, är tillsammans med en gympalärare. Därför tycker jag om dig snuttan=) höhö."

Jag fånler. Nostalgi när den är som bäst. Dessutom en sjujäkla egoboost.

Ps. Är det någon som har en aning om varför det är signerat med Therese "Buddha" Nygren?? Vadå Buddha? Vad är det jag har glömt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar