3 januari 2011

någon slags summering av året

Hej jag är en FjorTizZ! Jag älskar listor! Därför får ni en lista som summerar mitt 2010.


Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Jag började plugga på universitet. Det var stort, tyckte jag. 
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade att jag skulle ta körkort. Det gjorde jag inte. Jag övningskörde inte ens. Det var andra året i rad som det var mitt nyårslöfte. Nu skiter jag i det här med nyårslöften. Det verkar inte funka för mig.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min bästa vän fick världens finaste son i juni, så nu är jag den stoltaste gudmorsan i hela världen!


Dog någon som stod dig nära?
Nej, inte någon som stod mig jättenära, men jag fick ett fruktansvärt besked i januari. 
Vilka länder besökte du?
Jag, Andrea, Ilona och Vicky åkte till London på en spontantripp i april. I övrigt höll jag mig inom Sveriges gränser.



Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?


En stekhet och lååång sommar med nästan inget regn alls.
Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 
Den 28e juni när Leo föddes! Och Londonresan så klart. Den var guld! Den femte november också, fast det är hemligt varför.
Vad var din största framgång 2010?


Ingen aning. Jag kanske inte haft några stora framgångar i år, men däremot en massa små saker som gjort att jag känt mig nöjd ändå.

Största misstaget?



Jag tappade kontakten med människor som betydde mycket. Jag flyttade åt ett håll och de åt ett annat och helt plötsligt märkte jag att vi knappt kände varandra längre.
Har du varit sjuk eller skadat dig?

Det värsta jag råkade ut för var en öroninflammation.
Bästa köpet?
Jag köpte biljetter till en konsert med The Tallest Man on Earth när jag inte alls hade råd. Konserten var fantastisk och det var förmodligen mitt bästa köp.
Vad spenderade du mest pengar på?
Jag önskar att jag kunde skriva kurslitteratur och mat, men förmodligen var det kläder och utgång. Och hyra så klart, fast det räknas väl inte?



Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det hände mycket som gjorde mig riktigt glad! Att bara välja några saker skulle vara omöjligt!
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Oskar Linnros album "Vilja bli" och det mesta med Bob Dylan och Paolo Nutini.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det är svårt att säga, men jag har varit väldigt glad. Aningen gladare än 2009 kanske.
Hur tillbringade du julen?


Den tillbringades hemma i skogen med familj och släkt, precis som det ska vara.


Blev du kär i år?

Kanske.
Favoritprogram på TV?


Jag förblev trogen Grey's Anatomy.
Bästa boken du läste i år?
Ingen aning, men den sämsta var utan tvekan "Contemporary Britain".
Största musikaliska upptäckten?
Bob Dylan. Jag blev frälst!
Något du önskade dig och fick?

En massa nya bekantskaper och fina vänner! Samt en extern hårddisk i julklapp, fast det känns ganska litet i jämförelse.


Något du önskade dig men inte fick?


En ny regering och en rasist-fri riksdag.
Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag fyllde år mitt under nollningen så kvällen spenderades på pubrunda i Örebro där jag fick en väldans massa gratisdricka. Innan dess hade jag ett litet födelsedagsfirande hemma hos mig med fyra flickor, vin och en svindyr tårta.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mer pengar, möjligen. Fast det blir man ju inte lyckligare av. Det hade bara blivit enklare, det är allt.
Vad fick dig att må bra?
Alla fina människor som jag omgav mig med.


Vilken kändis var du mest sugen på?
Colin Farrel. Det är alltid Colin Farrel.
Vem saknade du?
Jag längtade hem en massa under terminerna, till familjen och vännerna i Arvika. Under sommaren saknade jag Örebro. Och nästan hela tiden saknade jag Tess.
De bästa nya människorna du träffade?
Jag har träffat så otroligt mycket bra nya människor men om jag måste välja så blir det Andrea och Natalie.


Mest stolt över?
Att jag snart klarat av två terminer på universitetet utan att behöva göra en enda omtenta.
Högsta önskan just nu?
Att allt fortsätter vara lika bra som det är just nu. Jag tror aldrig jag mått bättre!!



2 kommentarer:

  1. Äsch, körkort är omöjliga. Kanske får man ta en sådan där intensivkurs nån gång. Men det finns viktigare saker än att ta körkort. <3

    SvaraRadera
  2. Kristin Bryntesson15 januari 2011 kl. 14:29

    Hejsan!
    Tänkte bara säga att jag gillar din blogg :)
    Hoppas du har det bra!
    Kram

    SvaraRadera