23 januari 2011

rubrik

Jag ber om ursäkt att den här bloggen har varit mer eller mindre stendöd de senaste dagarna. Det finns saker som man inte vill blogga om och mitt liv har varit fullt av de sakerna på sistone. Utöver det, så har det hänt en massa bra också. Nollningen har fortsatt och jag har fantastiskt kul med den. Sedan jag skrev sist har vi hunnit med en massa. Tyvärr (helvetesjävlaskit) så har min kamera gått sönder så jag har inte en enda bild, men eftersom jag ändå vill visa så snodde jag några från facebook!

I tisdags var det spelkväll. Jag totalförlorade och konstaterade att jag spelat Monopol för första och sista gången. Sen blev det onsdag och då var det dags för musikkvällen som världens finaste faddergrupp nummer 1 var ansvariga för. Tjejerna i gruppen var Spice Girls dagen till ära. Jag drog absolut kortaste strået och fick inte vara Emma som när jag var liten utan blev Mel C eftersom Natalie slog mig i blondhet. Det såg mer ut som att jag var på väg till gymmet än ut på krogen, men jag var glad i alla fall.

Spice Girls hade allvarliga posing-problem under kvällen och mig vetligt så är det här den enda ordentliga gruppbilden vi fick till.

 Jag och Carro aka Sporty och Posh. 
I bakgrunden ser man lite manlig kärlek mellan Patrik och Oskar. Båda var iklädda mina tights, fast det syns ju inte på bilden, vilket kanske är lika bra.

Ginger-Jenny, Sporty-Louise och Posh-Carro

Sedan drog vi ut på Strömpis och kvällen tog en jättekonstig vändning, svängde förbi Hjärsta och hem igen och jag somnade med tankarna i oordning.

Torsdagen hade min grupp ansvar för Disneyfilmkväll och den blev jättelyckad trots att det inte kom nästan några nollor. Att den blev så bra ändå berodde kanske mest av allt på att vi hade köpt en helt legendarisk tiger-dräkt till Oskar!

(bilden är snodd från Angelica)

Sen var det fredag och då var det dags för Toga-fest så vi gick ut i lakan. Det var en ganska knepig känsla.



"Våra" nollor Frida och Madde och jag och Carro

Mingel på Kåren.

Senare samma kväll insåg jag att det finns saker som är ännu mer fantastiska med vår faddergrupp än att vi är sjukt bra på att ha kul ihop och gör klockrena förfester, nämligen att vi ställer upp för varandra och finns där när det verkligen behövs. 

Igår vaknade jag senare än senast och sen kom Serafina, Patrik och Oskar hit och åt pizza. De stannade kvar ända tills det var dags att sticka på fest igen. Den här gången var det våga-vägra-vinter-fest tillsammans med sektionen Sobra så man kunde ha solklänning på sig!

Det var det det. Nu ska jag försöka att uppdatera här lite oftare. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar