8 december 2011

idag med min mobilkamera



Idag försnoozade jag mig. Jag vaknade i tid så att säga att jag försov mig vore att ljuga. Det var bara fruktansvärt svårt att ta sig upp ur sängen så jag fick mer eller mindre springa till skolan och seminarium. Min frukost fick därför bli världens bästa lyxfrukost, kaffe och lussekatt. Årets första lussekatt. Åh jag dör så gott!
 Vid lunchtid var det dags att äta igen så jag stoppade in resterna från i förrgår i micron. Precis då ringde Natalie och föreslog sushi på stan. Jag tog det som ett tecken. Någon slags högre makt tyckte helt klart att jag förtjänade bättre än gammal pasta. (Satan i gatan vad mycket matprat det blev i det här inlägget...) När vi ändå var på stan passade vi på att handla lite småjulklappar också. När jag kom hem fick jag en sån väldans lust att sy så jag klippte och grejade med lite linnen och t-shirtar. En hamnade i soptunnan för jag klippte jättefel, men det gjorde inte så mycket. Flera plagg som jag inte haft på mig på evigheternas evighet kanske blev brukbara igen. Jag tror det i alla fall.

För övrigt fyller min bror år idag! Och Jim Morrison, fast han är mindre viktig i sammanhanget. Eller alltid. Hursomhelst så ska Martin firas av mig om en vecka, när han kommer på besök!

En vacker dag kommer jag lägga upp bilder tagna med en riktig kamera. Någon dag när jag minns att jag ska ta med mig den riktiga kameran var jag än går. Tyvärr kommer det nog inte hända förrän den dagen kommer när jag kan ringa, smsa och spela "unblock me" på kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar