20 januari 2010

ett första intryck

Nu sitter jag och min dator här i den bäddsoffa som mina första två veckor i Örebro utgör mitt hem. Precis hemkommen efter några timmars planlöst vandrande på stan på jakt efter en ny blyertspenna. Vilken mysig stad jag hamnat i!

Tog en tripp till Hertig Karls Allé också och mätte väggar och tak i rummet jag flyttar in i den första! Självklart (sådan mor, sådan dotter) passade jag också på att pröva om gardintyget jag tänkt mig passar till väggarna... Det kommer att bli perfekt!
Nu får mormor hjälpa mig med syservicen!


Imorgon väntar ytterligare en förmiddag på universitetet och sedan sätter jag mig på bussen hemåt. Känns som att det var evigheter sedan jag åkte hit. Tre väldigt långa dagar, fyllda av nya intryck och människor!

Jag trivs här! Jättebra faktiskt! Det här kommer bli ett bra halvår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar